2.6.09

Riigikogu ei taha jalgrattureid kõnniteele

Rahvusringhäälingu raadiouudised andsid äsja ülevaate Riigikogus toimunud lugemisest, kus oli taaskord arutlusel roheliste esitatud eelnõu, mille kohaselt võiks jalgratturid lubada liiklema kõnniteedele.
http://vikerraadio.err.ee/klipp?main_id=2347397&s=start

Uudist refereerisid ka Delfi ja ERR online uudised:
http://uudised.err.ee/index.php?06166597
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/eesti/article.php?id=23698425

Teema on pälvinud tähelepanu ka juba varasemalt meie blogis:
http://rattarikkad.blogspot.com/2009/05/kas-te-toesti-ei-soida-kunagi-konniteel.html#comments


Millisel seisukohal on selles küsimuses oma senise kogemuse põhjal elionlastest rattarikkad?































Foto: http://indyculturaltrail.org/blog/tag/complete-streets/

5 comments:

  1. Kindlasti mitte kõnniteele. Kahjuks ei ole võimalik lubada jätta seda jalgratturi enda otsustada, nagu see on USAs. Seal on reegel, et kui jalgrattur sõidab kõnniteel, koheldakse teda jalakäija reeglite järgi (ülekäiguõiguse kasutamine - ei pea maha ronima, aga autojuhid peavad teed andma nagu jalakäijale), kui sõiduteel, siis nagu sõidukijuhidki.

    Selline asi Eestis välja ei tule, juriidiliselt tahetakse siin reeglistada iga pisiasi. Näiteks on ju ohutu sõita Sõpruse pst. ääristavatel kõnniteedel. Teine asi kesklinnas kus palju jalakäijaid või Pelgulinnas/Kalamajas, kus enamik majade välisuksi avaneb otse kõnniteele.

    Ei, kõnniteele ei tohi lubada. Kus võimalik, tuleks tähistada kõnniteed ühiskasutusse ja sellega piirdudagi. See on autojuhtide seisukohast jah vist parem, korraldada jalgratturite ,,liiklemine" nagu jalakäijatel -- iga 20 m järel peatumine, maharonimine ja et ei tekikski mingeid eeliseid ummikutes jne.

    ReplyDelete
  2. sõpruse pst nn "rattatee" on üks ohtlikemaid/vastikumaid teid rattaga liiklemiseks üleüldse:

    1. kõige hullemad on ristumised majadevaheliste teedega kuhu sõpaka pealt kiiruga ärakeeravad autod pööravad ja neil on täitsa kama, kas rattur on seal või just siis sinna jõudmas kui nemad oma manöövrit teevad või ei. tean mida räägin, mõned aastad tagasi pööras mulle peatuses seisvast trollist just möödunud ja parempööret sooritav takso suure hooga otsa. hästi läks, et ellu jäin

    2. trollipeatused koos trolli ootavate inimestega keset nn "rattateed". piisaks, kui tehtaks väikese kaarega möödasõit bussiooteputka tagant.

    3. on küll märgistus, et tegemist on jalakäia-/rattateega aga ei mingit silmatorkavat märki korraldusest kus liiguvad jalakäiad kus jalgratturid, tulemuseks on, et ei saa rahulikult ja turvaliselt omas tempos liikuda ei jalakäiad ega ratturid.

    ----------------
    mu arust on tegemist järjekordse linnukese kirjasaamisega: paneme märgid ja saame pasundada kui hästi meil kõik on ja kui tublid me oleme.

    ReplyDelete
  3. Pidasin silmas Sõpruse pst Taksopargi ringist ca Linnu teeni, kaugemale "päris" Mustamäele pole ammu sõitnud.

    ReplyDelete
  4. Kõnniteedel sõitmist täielikult ära keelata ei ole hea mitmel põhjusel, kuid kõnniteel sõitmisel tuleks piirata kiirust (näiteks max 15 km/h, mis on korralik jooksja kiirus) ning seada tingimuseks, et jalakäijaid ei tohi segada.

    Eriti talvel (jää!), hilissügisel ja varakevadel on kohti ja olukordi, kus sõiduteel sõitmine on oluliselt ohtlikum ja väga ebamugav.

    Kui kõnniteel on keelatud rattasõit, tuleks proportsionaalselt piirata ka rulluisutamist ja reguleerida tõukerattaga liiklemist. Nende kiirused on võrreldavad ratturiga.

    Lisaks tuleks praegusest palju silmatorkavamalt tähistada jalakäijate ja ratturite ühiseid teid, et jalakäijad seal suisa kinnisilmi ei kulgeks.

    ReplyDelete
  5. Ristole vastuseks:

    Linn ei suuda kahjuks isegi tavalisi sebrasid, ka väga käidavates kohtades, piisavalt sageli üle värvida. Ühisteede tähistused asfaldil (posti otsas olevaid liiklusmärke jalakäijad ju ei vaata ega ei peagi vaatama) on 5-6 aastat vanad ja ammu täiesti kadunud.

    ReplyDelete