10.6.09

Kuidas tunda end liikluses kindlamalt?




















Foto: blogs.villagevoice.com


Nii nagu mitmed meie blogis, on ka teised blogijad, kes linnaliikluses rattaga on püüdnud vahelduseks hakkama saada, märkinud ära, et neid valdab autode vahel ohutunne. Ebakindla ratturi manöövreid ei oska ta isegi ette ennustada, rääkimata teda ümbritsevatest autojuhtidest - see ei aita sugugi hirmust üle saada.

Milliste võtetega oma ebakindlust vähendada?

Mõned elementaarsed asjad:

1. Kanna kiivrit!

2. Tutvu liikluseeskirjaga ja käitu alati võimalusel vastavalt.

3. Kanna võimalusel helkurvesti!

4. Veendu, et sinu ratas on varustatud helkuriga.

5. Võimalusel lisa nii ette kui taha spetsiaalsed vilkuvad rattatuled.

Andri Maimets ütleb oma blogis, et tema üritab lähtuda vanade rattagurude soovitusest "sõita täiesti ülbelt sõidurea keskel, mitte viisakat mängida ning teeveeres liigelda üritada". Aga tõdeb kohe, et see on päris tõsine julgustükk.

Lisaks oleme soovitanud inimestel ka mitmekesi sõitmist - seltskond on liikluses paremini nähtav ja autojuhid hoiavad nendega ehk suuremat distantsi. Sellist võimalust pakuvad näiteks Eesti Rattarikkaks algatuse poolt korraldatavad rattaga töölesõidu reeded.

Milliseid võimalusi oskate algajatele linnaratturitele veel soovitada? Omast kogemusest või teooriast :)

3 comments:

  1. Nõuandeid, kuidas liikluses ratturina osaleda, vaata ka http://www.rattarikkaks.ee/kuidas-ohutult-liigelda.html Eelkõige arvesta, et jalgratturina tuleb sul harjuda mõtlema pigem autojuhi kui jalakäija moodi. Samuti ei tasu autosid liialt karta - ole ettevaatlik ja tähelepanelik, aga mitte kartlik ning küll harjutades tuleb ka harjumus.

    ReplyDelete
  2. Arvasin, et ka kiiver on seaduse silmis kohustuslik, aga ei olegi. vähemasti veel mitte..

    ReplyDelete
  3. Liiklust peab jälgima, kui vähegi tuttavam tee, vaadata igasuguseid võimalikke autode pöördekohti. Näiteks kui sõidadki rattateel, siis enne sõiduteega või hoovist väljasõite (poed, bensiinijaamad) ikka jälgida natuke, mis autod teevad. Mitte et neile kohe alandlikult teed anda, aga et lihtsalt olla valmis ootamatusteks.

    Käega märku anda suunamuutustest, ja kui märku antud, siis ka seda julgelt koperdamata teha. Aeglustatakse käiku ja lastakse manööver ära teha küll. Kui just väga põikpäine ette ei satu.

    tuled-helkurid niikuinii. Hea on ka kanda helkurpaela säärel, näitab autojuhtidele su gabariite, pealegi jälgivad autojuhid (nagu ka jalgratturid) pidevalt asfaldiauke ja sõidavad silmad maas...

    ReplyDelete