21.7.09

Jalgrattaparklas vaid valve ja minu ratas

Ühel päeval nägin Liivalaia tänaval neidu vahval korviga linnarattal, kiiver korralikult peas ja seelik stiilselt tuules lehvimas. Märkasin kohe ka rattarikkaks kleepsu, sest teadsin, et varsti tuleb meil endilgi võimalus selliste ratastega liigelda. Tekkis kohe isu. Ma ei ole küll kunagi isegi mitte mõelnud, et tulen rattaga tööle. Elan 20 minuti jalutuskäigu kaugusel oma töökohast. Täna jõudsin kohale 5 minutiga. Leidsin Estonia teatri tagant üles luksuse nimega valvega jalgrattaparkla. Minu suureks imestuseks ei olnud seal ühtegi ratast. Vaid "valve" istus eemal pargipingil ning oli täiesti olemas. Meesterahvas aitas mul ratta kenasti lukku panna. Kui lõuna ajal väljas tiiru jalutasin, oli minu nr 6 ikka seal üksi. "Inimesed, miks te ei kasuta sellist head võimalust?" hüpleb mul siiani peas.

Kultuuriministeeriumi töötajatest sõidab rattarikkaks ratastega veerand meie kollektiivist. Meid ei ole küll palju, kuid see on päris arvestatav osa. Olen nii mõnegi käest kuulnud, et rattaga on tegelikult palju mõnusam tööle tulla. Igatahes plaanin ka ise vähemalt nädala lõpuni rattaga tööle liigelda ja eks ma valin siis pikema tiiru.

5 comments:

  1. Su ratas oli vist täna hommikul ka seal? Jalutasin mööda ja vaatasin, et näe, üks rattarikkaks-ratas per turvamees. Et põhimõtteliselt oleks sul nagu isiklik rattavalvur...:)

    ReplyDelete
  2. Jah, minu rattal oli ka täna privaatturvamees! Lõuna ajal oli seal seltsiks veel üks tore korviga ratas :-) Ei tea, kas inimesed ei tea, et selline võimalus on olemas?

    ReplyDelete
  3. Mul on vist paranoia, aga ei usalda isegi valvega rattaparklaid. Kuidas turva teab, et ma oma ratta võtan? Kui suur on võimalus, et keegi tuleb tangidega ja lõikab luku läbi? Kas "minu nr 6" tähendab, et rattale ja mulle antakse mingi kleeps/lipik, mis tõendab, et mina olen ratta omanik?
    Võiks rohkem lahti seletada valgega parkla olemuse, olen neist (nii Niguliste kiriku lähedal kui ka Pärnu mnt) mitu korda rattaga möda sõitnud, kuid pole siiani aru saanud, kes ja kus on see valve?

    ReplyDelete
  4. inimesed ei kasuta sest inimesed käivad mujal tööl kui estoni teatri lähiümbrus :P
    siis kui mina tahaks, et Valve mu ratast vaatab - õhtusel töövälisel ajal kui mina sõpruse kinos või kuskil mujal istun - paneb Valve vardad kotti ja läheb koju ära.

    ReplyDelete
  5. Valve loeb tavaliselt pingi peal raamatut, pikutab või passib autos Estonia teatri ees. Kui natuke aega nõutu näoga parkla kõrval passida, siis ilmub ta põõsast välja. Kusjuures, meie kontor on justnimelt Estonia juures ja tegelikult on terve Estonia pst kontoreid täis. Pigem ikka jah probleem selles, et ei saa peale vaadates/mööda sõites aru, et parkla on valvatud ja valvur ka tegelikult olemas. Pluss - kahesajandat korda ütlen, et need väikesed madalad parkimisalused, kuhu ratta saab ainult ratastpidi, mitte raamipidi kinnitada - mina neid ei kasuta isegi mitte valvuri juures olles. Ei ole turvaline. Raami peab saama kinnitada!

    ReplyDelete