22.5.09

Eelmisele omaltpoolt lisaks :)

Tegelikult oleks pidanud eelmisele postile kommentaari kirjutama, aga siis poleks saanud paari näidet lisada enda kahe kuu tagusest kogemusest. Amsterdam jah jalgratta (ja mopeedi) paradiis. Eriti hakkas silma, et ei olnud selliseid uhkeid ja läikivaid rattaid. Valdavas enamuses ikka väga vanad ja roostes rattad. Kuigi jah, välimus võib petlik olla, kui tehniline hooldus on korralikult tehtud :)



Tavaline vaatepilt selline





Natuke uhkem seltskond kasutas selliseid rattaid. Ees kastis on laste jaoks turvavöödega istumiskohad, ning samuti koht, kuhu poest tulles oma koti ostudega saab panna.






Kui ilm vihmale kiskus, siis osad rattamudelid lubasid ostudele ja lastele ees korvis aknaga katuse peale tõmmata.



Tore oli vaadata, kuidas jalgratas oli seal täiesti aksepteeritav liiklusvahend igale inimesele. Oli see koolilaps, ülikonna ja lipusga tegelane, või pensionäär. Ning mis peamine - liikluses autod arvestasid jalgratasega, kui võrdväärsetega. Usun, et on ka hullemaid kohti, kuid meie pealinnas ei julgeks Amsterdamis nähtud rattamanöövreid ette võtta. Lihtsalt ei oska eriti vene ruletist lugu pidada :)

Lugupidamisega,
Rattarikas nr.47

2 comments:

  1. mind üllatas smõni talv tagasi see, et Stocholmi südalinnas olid ilgelt vastiku tuulega ja korralike miinuskraadidega hommikul rattateed töölepedaalivat rahvast täis.

    rattateed olid muidugi korralikult puhtaks tehtud, mingit läbilumesumpamist ei olnud.

    ReplyDelete
  2. Viimase lausega ongi põhjus välja toodud :) Meil ju siin 2 põhilist probleemi:
    1) KUS sõita.
    2) KUS hoida.

    Kui töökoht ja kodu ei asu teine teisel pool kena eraldatud rattateed, ning rattahoidmiseks tingimusi pole, siis need põhjused ongi juba piisavad, miks enamus jalgrattale teisi liiklusvahendeid eelistab, millega nimetatud muresi pole.

    ReplyDelete