31.5.09

otselülitus singapuri

tänud rattarikkad tiimile uue kompu eest. aitäh!

püüdes postituste taset endiselt kõrgena hoida, siis jätkame otse singapurist, kuhu ma hetkel asjade soodsa käigu tõttu sattunud olen. täpsemalt saad lugeda siit.

vaatasin esimesel õhtul ringi ka selle pilguga, et kuidas siinmaal ratturi elu kah on. tuleb välja, et on ja ei ole ka. jama on sellega, et erinevaid stupid ruule, põhiliselt selle kohta, mida teha ei tohi, on palju. näiteks ei tohi rattaga tunnelis sõita, trahv 1000 kohalikku taala, so ca 8500 eestlast. võrdlusena olgu öeldud, et trahv eesti rahvusväärteo, valesti parkimise, eest on 150 taala.



rattueid aga on. kuigi maal, kus automaks on 190% uue auto hinnast võiks neid rohkemgi olla. vähest huvi võib aga ilmselt põhjendada sellega, et siinne kliima ei soosi rattaga sõitmist (oled sa proovinud trenni saunas teha?) ja teiseks on ühistransport odav ja toimiv. ka takso, eriti arvestades seda et siinne elatustase on ameerika omast kõrgem. vahemaad on väikesed, nii saab paljudesse kohtadesse ka jalgsi.


asjaajamiseks kasutatavad rattad on suht uued ja enamasti maastikuvõimelised. sellist vanarauahunnikut nagu amsterdamis või kopenhaagenis siin näha pole. see võib olla seotud ka kuritegevusega või õigemini siis pigem selle puudumisega.

õhtul korraldati ka mingit tuuri linna peal selliselt, et toodi autoga üks kastitäis jalgrattaid ja teine kast inimesi ja siis panedi ühed teiste otsa ja lasti koos linna peale tuuritama. niipalju kui ma aru sain, siis sõitis see 100 hiinlast lihtsalt sihitult ringi ja tekitas liikluses segadust.

ratas igapäeva asjaajamisteks tundub olevat kasutatav. ka kontserdile ja teatrisse saab vabalt minna rattaga. kuigi jah, suht suure kolosseumi nurga taga on kohta nii umbes 20 rattale. kuigi tuleb tunnistada, et parklas on veel vabu kohti.



ja lõpetuseks, eestis on rattateed küll käänulised ja kitsad, kohati selge alguse ja lõputa, aga ka meil on veel võimalik areneda:)

3 comments:

  1. mõtlesin ka korra, et mis see keelumärk ikka loeb ja pedaalisin bastia linnas 2km pikka maa-alusesse tunnelisse. never ever ma seda enam teen! lambikesed küll põlevad, aga pime on ikka ja kitsas ka - päris jube tunne oli kui autod poole meetri kauguselt mööda tuhisesid. aga pimedusest ja kitsusest mitmeid kordi hullem oli õhupuudus - 2km on 2km ja kui auto läbib selle mõne minutiga ja kinniste akendega, siis mul tekkis küll ennem lõppu tõsine hirm, et pilt läheb ennem tasku kui tunnelist välja saan.

    igatahes nüüd ma tean miks rattaga sellisesse kohta ronida ei tohi ;)

    ReplyDelete
  2. kõnealune tunnel singapuris on 200 meetrit ja puhtalt jalakäijatele mõeldud. ainus reaalne oht on seal alla ajada mõni tänavamuusik:)

    ReplyDelete
  3. ma loodan, et see "rattatee" on järjekordne näide kuidas linnaviletsus linnukesi raporteerimiseks kirja saab mitte küüniline kavalus rattateede probleemist lahti saada rattureid kavalalt lõksu meelitades, et need seal otsa saaks.

    ReplyDelete