19.5.09

raejokk

rae vallal on mingil põhjusel teistsugune arusaam liikluse reguleerimisest, kui mujal maailmas. nimelt lõppevad raes kõik rattateed alati sõiduteega ristumisel korraks ära. st. enne ratta- ja autotee ristumist on rattatee lõppu tähistav märk ja peale ülekäiku rattatee justki jätkuks. ehk siis liikluseeskirja mõttes ei toimu jalgratta- ja jalgtee ristumist sõiduteega. maha ei ole märgitud ka ülekäigurada. huvitav miks ja kuidas siin korrektselt liiklema peaks?

 

5 comments:

  1. Nukram on, et seda absurdset lahendust, mis muudab ratattee praktiliselt mõttetuks, kasutatakse auto- ja rattaliikluse kokkusaamiskohtadel laialdaselt üle kogu Eesti, nt Tallinnas Vabaduse puiesteel ja mujal. Rea näited leiad lehekülje www.rattarikkaks.ee/jalgrattaliiklus_ristmikel.html alaosast.

    ReplyDelete
  2. Korrektne on sadulast maha tulla ja üle tee kõndida või siis minna paralleelse sõidutee paremale poolele ja ületada ristuv tee lähtuvalt reeglist, et jalgratas sõidab sõiduteel.

    ReplyDelete
  3. jätkates kaido nõuannet, siis peale ristmikku tuleb jälle vasakule ära tulla, sest kui rattatee on olemas siis tuleks selle peal sõita mitte sõidutee ääres.

    a üldiselt jääb mulle sellest märgistusest jokk mulje - et kuna ristumine ei ole rattateega, siis auto alla jäänud ratturi korjuse eemaldamine ei ole valla probleem või midagi.

    ReplyDelete
  4. Tegelikult on liiklusmärgid täiesti kehtetud, seadusevastased. Pildilt paistab esiteks, et tegemist ei ole sõiduteega, vaid hoovist väljasõiduga üle kõnni-rattatee. Seega reeglid peaksid olema nagu hoovialal sõitmisel -- jalakäija prioriteet.

    Teiseks: Liiklusmärgid kehtivad, kui nad on tee paremas ääres. Need siin ei ole. Nad on seega lihtsalt linnakujunduselemendid. Aga kuna neid on liiga palju, siis tegelikult visuaalse pildi risustajad.

    Kokkuvõttes võiks säärast tegevust nimetada ,,aukartuseks" autode ees, lömitav suhtumine, ülipüüdlik aupaklikkus.

    ReplyDelete
  5. Sellist märgistust kasutatakse jah kahjuks Tallinnas massiliselt. See on hea näide autojuhtude eelistamisest. Sisuliselt ei ole niimoodi "tükeldatud" tee enam rattatee aga LE järgi pean ma ikkagi seal sõitma ja auoteed kasutada ei tohi.
    Need märgid tuleks ära koristada ja auto teele enne ristmust ratta/jalgteega panna märk ristumine jalgrattateega+anna teed.

    ReplyDelete